جعبه جادويي يک ايراني
جعبه جادويي يک ايراني
بايت - مورخ چهارشنبه 1390/03/18 شماره انتشار 17854
 
 

کت جادويي را حتما شما هم به‌خاطر داريد، کتي که براي صاحبش، بي‌حدوحساب پول توليد کرده و خيال صاحبش را براي هميشه راحت مي‌کرد.

حالا تصور کنيد که يک کيف جادويي داشته باشيد که هميشه همراهتان باشد و بتوانيد هر آن‌چه که دوست داريد را داخل آن قرار دهيد و هيچ‌وقت هم پر يا سنگين نشود.

شايد در حال حاضر سنگين‌ترين چيزي که در اختيار داشته باشيد، رايانه همراهتان باشد که پر از داده‌ها و فايل‌هاست که ممکن است برايتان بااهميت باشند و لازم باشد که آن‌ها ‌را هميشه به‌همراه داشته باشيد و مسلما اين‌کار بسيار مشکل است.

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستيد که کارهايتان را در منزل هم ادامه مي‌دهيد و براي انتقال آن‌ها از ابزارهايي مانند فلش‌مموري يا رسانه‌هاي ديگري مانند CD استفاده مي‌کنيد، بايد بدانيد که جعبه‌اي جادويي با نام DropBox وجود دارد که تمامي مشکلات شما را حل کرده و بسيار کاربردي است.

DropBox يک سيستم تحت وب است که با استفاده از سيستم‌هاي پردازش ابري کار مي‌کند و به کاربران اجازه مي‌دهد که به‌آساني تمامي فايل‌هايشان را ذخيره کنند.

اين پايگاه به تمامي کاربران اينترنتي اين امکان را مي‌دهد که از تمامي فايل‌هاي ديجيتالي‌شان پشتيبان داشته باشند و بتوانند آن پشتيبان را ‌همراه داشته و در مواقع نياز از آن استفاده کنند.

شايد براي شما هم جالب باشد که بدانيد DropBox توسط 2 دانشجوي فارغ‌التحصيل دانشگاه MIT در سال 2007 به‌وجود آمده و در سپتامبر سال 2008 به همه کاربران جهان معرفي شد.

اين 2 با نام‌هاي‌ آرش فردوسي وDrew Houston بعد از اتمام درسشان به فکر راه‌اندازي سيستمي افتادند که بتوان با استفاده از آن هيچ‌گونه محدوديتي براي فضاي ذخيره‌سازي نداشت.

با کمک DropBox مي‌توانيد فايل‌هاي رايانه يا گوشي‌همراه را با سايت اين سرويس سازگار کرده و به اين ترتيب اگر اتفاقي براي هاردديسک‌تان بيفتد يا در جايي به فايل‌هايتان نياز داشته باشيد، با اتصال به اين پايگاه، بدون مشکل کليه فايل‌ها را در اختيار داشته باشيد.

آرش فردوسي که از بنيان‌گذاران اين سايت است، ايراني‌تبار بوده اما در آمريکا بزرگ شده است.

او به‌همراه دوستش به‌دليل مشکلاتي که براي انتقال فايل‌هايشان داشته‌اند، تصميم به راه‌اندازي اين پايگاه گرفته‌اند و امروزه اين پايگاه از تمامي رقباي خود مانند Mozy ،SugarSync ،Box.net و ZumoDrive بهتر عمل کرده و محبوبيت بيشتري در ميان کاربران اين دست سايت‌ها دارد.

سايت GHacks.net مصاحبه‌اي را با آرش فردوسي انجام داده که در ادامه مي‌خوانيم.

 

کمي در مورد خود و موقعيتي که در Dropbox داريد براي ما بگوييد.

من از بنيان‌گذاران DropBox هستم و در حال حاضر مديريت اين پايگاه را برعهده دارم و تلاش مي‌کنم که کاربران را با سرويس‌هاي پرکاربرد اين سايت بيشتر آشنا کنم.

 

اين سايت در سال گذشته موج بزرگي را در ميان کاربران به‌راه انداخت. چگونه توانستيد پيشرفت سريعي داشته باشيد؟

در حقيقت DropBox ترکيبي هنرمندانه از معماري و خدمات خودکار است و ما براي طراحي زيرساخت‌ها دقت بسياري داشته‌ايم تا بتوانيم سرويسي را طراحي کنيم که پاسخگوي بيش از 500 ميليون کاربر به‌طور هم‌زمان باشد.

ما تيمي از مهندسان را به‌کار گرفته‌ايم تا بتوانيم در هر زماني به کاربران، خدمات مورد نيازشان را ارائه کرده و به سوالاتشان پاسخ گوييم؛ شايد به اين دليل در ميان کاربران محبوب شده‌ايم.

 

در مورد زيرساخت‌هايتان توضيح دهيد.

ما ابتدا تمامي فايل‌ها را رمزنگاري کرده و پس از آن در ديتابيس‌هاي سرور ذخيره مي‌کنيم. براي کارهايمان نيز از سرويس‌هاي Amazon استفاده مي‌کنيم.

 

به‌نظر مي‌رسد که کارمندانتان بسيارباانگيزه هستند؛ چه رازي در متعهدبودنشان است؟

طراحي يک محصول بزرگ، کاري خلاقانه است و گاهي شما با يک عمل خلاقانه باعث مي‌شويد که زندگي ميليون‌ها نفر آسان‌تر شود. ما اين فرصت را به‌خوبي به‌دست آورديم و به‌نظرم بهترين شغل را در جهان داريم؛ همين موضوع به همه انگيزه مي‌دهد.

 

تا به‌حال چه موفقيت‌هايي به‌دست آورده‌ايد؟

ما ميليون‌ها کاربر را به خود جذب کرده‌ايم و از جانب PC Magazine و CNet جايزه گرفته‌ايم و در سال 2009 هم به‌خاطر اين‌که بهترين برنامه اينترنتي شناخته شديم، Crunchie Award را دريافت کرديم. در سال 2010 توسط Webby Award در فهرست بهترين‌هاي آن سال قرار گرفتيم و به‌خاطر طراحي ساده سايتمان مورد تشويق بسياري از کارشناسان و متخصصان قرار گرفتيم.

 

برنامه‌اي براي گسترش کارتان داريد؟

ما به‌دنبال ارائه گزينه‌هاي بهتري براي ذخيره‌سازي در حجم‌هاي بزرگ هستيم و در حال حاضر امکانات مخصوصي را براي تيم‌ها و سازمان‌ها درنظر گرفته‌ايم که مي‌توانند با استفاده از آن‌ها متفاوت از کاربران عادي باشند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 20 خرداد 1390برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 67
بازدید دیروز : 381
بازدید هفته : 457
بازدید ماه : 448
بازدید کل : 72242
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket